آگهی‌های تلویزیونی  و دروغ زاینده‌رود جاری      

کنید در لابه‌لای تبلیغات می‌توانید فوتبال یا برنامه‌ای غیرتکراری را نیز ببینید. اما تبلیغات تلویزیونی هم کیفیت بالایی به لحاظ محتوا و خلاقیت ندارند و بعضا حتی مخاطبان را فریب می‌دهند. در تبلیغ یک گروه صنایع و هم‌چنین برند دیگری تصویری از اصفهان به مخاطب نمایش داده می‌شود که سال‌هاست رنگ واقعیت ندارد.

آگهی‌های تلویزیونی  و دروغ زاینده‌رود جاری      

صداوسیما این روزها آنتنش را با تبلیغات برندهای مختلف به‌جای برنامه‌های مخاطب پسند پرکرده و هر ساعت از شبانه‌روز که شبکه‌ای را برای تماشا انتخاب کنید در لابه‌لای تبلیغات می‌توانید فوتبال یا برنامه‌ای غیرتکراری را نیز ببینید. اما تبلیغات تلویزیونی هم کیفیت بالایی به لحاظ محتوا و خلاقیت ندارند و بعضا حتی مخاطبان را فریب می‌دهند. در تبلیغ یک گروه صنایع و هم‌چنین برند دیگری تصویری از اصفهان به مخاطب نمایش داده می‌شود که سال‌هاست رنگ واقعیت ندارد. در تبلیغ‌های تلویزیونی دو برند که به‌صورت مداوم نیز از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود فیلم‌ها و عکس‌هایی از پل‌های تاریخی اصفهان را مشاهده می‌کنید که زاینده‌رود در آن جاری است تصویری غلط و دروغ که به مخاطب از همه‌جا بی‌خبر القا می‌کند که زاینده‌رود سالیان سال است جاری است. بیش از یک دهه است که زاینده‌رود خشک‌شده و در مدت‌زمان‌های محدود و بسیار اندک جاری می‌شود و مردم اصفهان نیز سالیان سال است تصویر ثابتی از جاری بودن زاینده‌رود در پل‌های این شهر ندارند اما به نظر می‌رسد در تبلیغات تلویزیونی اصرار بر این است که زاینده‌رود را پر آب و جاری نشان دهند و مهم‌ترین مشکل اصفهان را در پس چهره بزک‌کرده این شهر بپوشانند.

تبلیغات همان‌قدر که معرفی خدمات و محصولات را بر عهده دارد باید برای ماندگار شدن در ذهن مخاطبان و همراه کردن آنها از اصل صداقت نیز بهره ببرد اصلی که ظاهرا در شرکت‌های تبلیغاتی تولیدکننده برندها وجود ندارد و درحالی‌که می‌توانند اصفهان را همان‌طور که هست به مخاطبان نشان دهند دست به دامن تصاویر آرشیوی و قدیمی شده اند. اصل تبلیغات،صداقت با مخاطبان است و نمایش تصویر اشتباه از یک شهر حتی اگر غرض به تصویر کشیدن زیبایی‌های آن شهر باشد خلاف صداقت و راست‌گویی است.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار